Meld deg på sommerskole med seiling!

Vi gjentar suksessen fra i fjor, og har nå åpnet for påmelding til årets sommerleir! Pågangen har vært så stor at i år blir det to uker med sommerleir😃

Velkommen til en spennende sommerleir – en hel uke med seiling – mandag til fredag fra

kl. 09.00 -16.00 i uke 27 og uke 33

for påmelding eller mer informasjon send mail til:

kan-ste@online.no eller ta kontakt på telefon 93039505

Har du badetøy?

Da har du alt du trenger for å delta på Lillehammer seilforening sin sommerleir.

Er du i tillegg glad i vann og i å være ute? Er du nysgjerrig på seiling?

Da er Lillehammer seilforening midt i blinken for deg!

Sommerleiren er et tilbud for alle svømmedyktige barn og ungdommer i alderen 6-19 år- Det blir fokus på seilglede, sosialisering, lek og moro.

Nivået vil tilpasses den enkelte, men for deg som er ukjent med seiling vil disse tingene

være viktig:

– lær å bli trygg i jollen

– Lære grunnleggende ferdigheter, ord og uttrykk

– Lære å rigge (sette opp mast og seil) jollen

– Bli kjent med andre seilere

– Ha det vanvittig gøy!

Dersom du har seilt en del tidligere, vil du kunne ha glede av større utfordringer fra våre trenere.

Våre trenere er nøye med sikkerheten slik at du blir kjent med seiling på en trygg og inkluderende måte. Det vil hele tiden være høyt fokus på sikkerhet og alle må bære redningsvest når de er i og ved vannet. Redningsvester stiller Lillehammer seilforening med, men det er også tillatt og ha med eget privat utstyr.

Vi kan tilby seiling i disse båtene:

Optimist-populær enmansjolle

Optimisten er verdens mest utbredte og populære seiljolle for barn og ungdom.

Den blir brukt som opplærings- og konkurransejolle over hele verden, og med sine gode seilegenskaper og enkle konstruksjon er det en perfekt jolle nybegynnere fra 6-15 år.

Zoom 8

Dette er en 8-fots seiljolle og er en kjent regattabåt for barn og unge. Jollen er lett å seile og er derfor egnet for både nybegynnere og seilere med erfaring. Båten har en buet skrogform, og planer lettere enn Optimistjollen.

RS Feva

Dette er en rask tomansjolle med gennaker. Med god vind kan en slik jolle komme opp i 15 knop, og er derfor egnet fra 13 år og oppover.

Påmelding

for påmelding eller mer informasjon send mail til:

kan-ste@online.no eller ta kontakt på telefon 93039505

Deltakeravgift kr. 2600,- for medlemmer kr. 2900,- for ikke medlemmer med mulighet for søskenrabatt😊

Detaljer rundt program og mer praktisk info, vil bli sendt ut i god tid til alle påmeldte.

Del artikkelen med venner