Meld deg på sommerskolen uke 25 og uke 33

Da er påmelding til sommerskolen 2023 i regi av Lillehammer Seilforening åpen! Velkommen til en spennende sommerleir – en hel uke med seiling – mandag til fredag fra kl 09:00- 16:00 i uke 25 og 33.

Har du badetøy? Da har du alt du trenger for å delta på Lillehammer Seilforening sin Sommerleir. Er du i tillegg glad i vann og i å være ute? Er du nysgjerrig på seiling? Da er Lillehammer Seilforening sin sommerleir midt i blinken for deg! Sommerleiren er et tilbud for alle svømmedyktige barn og ungdom i alderen 6-19 år. Det blir fokus på seilglede, sosialisering, lek og moro. Nivået vil tilpasses den enkelte, men for deg som er ukjent med seiling vil disse tingene være viktig:·

• Lær å bli trygg i jollen·
  • Lære grunnleggende ferdigheter, ord og uttrykk·
  • Lær å rigge (sette opp mast og seil) på jollen·
  • Bli kjent med de andre seilerne·
  • Ha det vannvittig gøy!

Dersom du har seilt en del tidligere vil du også kunne ha glede av større utfordringer fra våre trenere. Våre trenere er nøye med sikkerheten slik at du blir kjent med seiling på en trygg og inkluderende måte.

Det vil hele tiden være høy fokus på sikkerhet og alle må bære redningsvest når de er i og ved vannet. Ved bading under oppsyn vil det være tillatt uten redningsvest. Redningsvester stiller Lillehammer Seilforening med, men det er også tillatt å ha med egen hvis dette er noe man selv eier.

Vi kan tilby seiling i disse båtene:

Optimist- populær enmannsjolle

Optimistjollen er verdens mest utbredte og populære seiljolle for barn og ungdom. Den blir brukt som opplærings- og konkurransejolle over hele verden, og med sine gode seilegenskaper og enkle konstruksjon er det en perfekt jolle for nybegynnere fra 6 til 15 år.

RS FEVA

Dette er en rask tomannsjolle med gennaker. Med god vind kan en slik jolle komme opp i 15 knop, og er derfor egnet fra 13 år og oppover.

Zoom

Dette er en 8-fots seiljolle og er en kjent regattabåt for barn og unge. Jollen er lett å seile og er derfor egnet for både nybegynnere og seilere med erfaring. Båten har en buet skrogform og planer raskere enn Optimistjollen.

Påmelding

For påmelding eller mer informasjon send mail til: Kan-ste@online.no D
Deltakeravgift kr. 2600,- for medlemmer kr. 2900,- for ikke medlemmer med mulighet for søskenrabatt.
Detaljer rundt program og mer praktisk info vil bli sendt ut i god tid til alle påmeldte.

Del artikkelen med venner